reklama

ÚNOS nášho Slovenska

Dovolím si spontánnu reakciu na aktuálnu situáciu na Slovensku, takú ktorých budúce dni bude kvantum.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Slovenskom dnes rezonuje téma Mečiarových amnestií. Prečo moja "len spontánna" reakcia?

K tejto téme sa dnes vyjadrujú a budú vyjadrovať mnohé "kapacity", ktoré majú či už z legislatívneho alebo odborného hľadiska čo povedať. Niektorí to robia z vlastného presvedčenia a pocitu, že pokus únosu nášho Slovenska aj po 25 rokoch sa dá prekaziť. Iní zas preto, že ide o tému, ktorá opäť prejde celou spoločnosťou a to je vhodná príležitosť vytĺcť povedzme tzv. "politický kapitál". 

V takejto situácii často padne vhod prostá otázka, ktorej by bolo vhodné podrobiť tieto názory na danú vec a oddeliť zrno od pliev. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovensko je štátom, ktorý nesie označenie demokratický a právny. Označenia, ktoré by bola hanba v civilizovanej Európe nemať. 

Avšak, tieto označenia nesú v sebe hodnotu. Je to tak aj na našom krásnom Slovensku?

Moja "len spontánna" reakcia znie konečne je tu príležitosť kedy by mohli. Prípad Mečiarových amnestií je jedinečný. Ide o absolútne nemorálny, nedemokratický a protiprávny počin, ktorý sa paradoxne odohral v období, keď sa naše Slovensko kreovalo a do vienka malo dostať hodnoty na ktorých demokratická republika stojí, aby sa jej občania nehanbili za status Občan Slovenskej republiky. Ako môžete vy ako občania mať úctu k vašej republike ak táto republika pri svojich začiatkoch spáchala zločin a za 25 rokov jej existencie jej neboli vrátené hodnoty ako demokratická a právna? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes je tu konečne príležitosť, ktorá sa nebude opakovať. Sám som z generácie, ktorá sa narodila do novovzniknutej republiky ako jej občan. Moja generácia sa dostáva do veku, kedy už prestala veriť na rozprávky, ale začala vnímať realitu a hodnoty. To by som poprial aj našej rovnako starej republike, aby otvorila oči a slovám vdýchla skutočné hodnoty, a tak mojej generácii, ktorá ako prvá nesie od narodenia status Občania Slovenskej republiky dala tento darček a nádej, že za slovami stoja skutočné hodnoty. 

Ján Pavlík

Ján Pavlík

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodil som sa a žijem v Prešove. Ako mladý človek som sa rozhodol ostať na Slovensku a nezvolil som cestu odchodu do zahraničia, keďže verím v potenciál, ktorý Slovensko má, no treba vytvoriť podmienky pre mladých ľudí, ktorí často uveria, že v zahraničí je aj tráva zelenšia. Keďže som Prešovčan, žijem v jednom z ekonomicky najslabších regiónov Slovenska, no o to viac si prajem aby si naši zástupcovia v hlavnom meste uvedomili, že Slovensko môže byť len také silné, ako silná je jeho najslabšia časť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu